Menu stránok Bioprodukty nakúpite tu Obsah stránok

BIOMILA - produkt čistej prírody

Čo vziať na dovolenku?

Zdravá výživa

Idete tento rok s priateľmi, či rodinou na také miesta, kde si budete sami pripravovať stravu? V páre so stanom, či karavanom na týždeň k jazeru? Na dlhší pobyt na chate a už sa tešíte na dlhé túry po horách? Alebo iba tak s partiou na predĺžený víkend? Je pochopiteľné, že vareniu nechcete venovať celé dopoludnia. No pritom nechcete prežiť dni iba na pečených zemiakoch, či "lepeňákoch" :) Jedlo by malo byť výživné a zdravé aj počas dovolenky, pretože na vás čakajú nové dobrodružstvá a často i športové výkony, kvôli ktorým cestujete do vzdialenejších destinácií. Pre Vás všetkých tu máme zopár skvelých tipov na jednoduché a pritom chutné a hodnotné jedlá. Všetko, čo budete na ich prípravu potrebovať je len voda, panvička, alebo rajnica (kotlík) a zdroj tepla - podľa vašich možností. Ak budete mať príležitosť, môžete jedlá obohatiť o čerstvú zeleninu, či ovocie.

Raňajky by mali tvoriť základ pre váš úspešný deň, a tak si doprajte hodnotné bielkoviny, sacharidy a vitamíny. Vhodné sú najmä zmesi obilných vločiek, orechov a sušeného ovocia - napríklad orieškové müsli. No môžete vyskúšať napríklad aj nátierku z červenej šošovice s mrkvou a dochutiť a zároveň prizdobiť ju na pečive voňavou zmesou korenia Anjel strážny. Ak zostane, vezmite si nátierku na pečive aj so sebou - na desiatu. Červená šošovica je uvarená rýchlejšie ako iné strukoviny a je výborná aj do zeleninových polievok, kaší, alebo nákypov.

Pre tých, ktorí majú radi sladké raňajky, odporúčame krupicovú kašu z Biomila špaldovej celozrnnej krupice, ktorú môžete posypať zrniečkami kakaového nápoja. Prípadne si môžete túto dobrotu s orieškovou chuťou doplniť čerstvým sezónnym ovocím. Toto jedlo je vhodné aj na večeru. Z krupice ľahko pripravíte aj závarkové knedličky do mäsovej polievky.

Ak vám vyhovuje mať po ruke všetko potrebné na prípravu obeda a v rámci jednej škatuľky, využite polotovary. Väčšinou vám na ich prípravu postačí iba voda a kvapka oleja. Návod na prípravu hotového jedla nájdete na obale a zvyčajne to máte do 30-45 minút hotové. Vyskúšajte napríklad pohánkovú polievku, alebo...

...alebo zeleninové špaldoto, či pohánkové palacinky. V škatuľke špaldota je zmes sušenej zeleniny, takže ďalšiu môžete pridať len ak chcete mať jedlo bohatšie. Alebo pridajte konzervu červenej fazule. Špalda i pohánka majú vysoký obsah hodnotných bielkovín, navyše stopové prvky a vitamíny a vďaka vláknine dobre zasýtia. Pohánka je na rozdiel od špaldy bez lepku.

Pre šťavnatý a sýty obed sú najvhodnejšie celozrnné výrobky - napríklad celozrnné špaldové cestoviny s rôznymi omáčkami. Najlepšie k omáčkam sú tvary ako penne, či kolienka (bezlepková verzia - kukuričné penne). Pre výlety je vhodné mať so sebou aj konzervovanú zeleninu, ako napríklad krájané rajčiny, alebo fazuľu (rôzne farby), ktorá je dobrým zdrojom kvalitných bielkovín a obľubujú ju najmä športovci.

Ak sa vyberáte na turistiku, tak viete, že mať v batohu balíček s chrumkavou pochúťkou, ktorá vám rýchlo dodá vyčerpanú energiu, aby ste v poriadku došli do svojho cieľa, je nevyhnutnosťou. Pre takéto účely odporúčame takéto "mňamky": ovocná tyčinka Lubs s guaranou, čokoládou a pomarančom, špaldové celozrnné tyčinky Biomila, sušené hrozienka Bioharmonie plné jednoduchých cukrov a ľahučké pšeničné pukance s medom Bioharmonie.

Pre tých, čo potrebujú extra dávku energie, ktorá sa postupne uvoľňuje počas dňa, je tu špecialitka - energetické semienka chia. Najlepšie je ich konzumovať s tekutinou.